KRIZNI PLAN PRIPRAVNOSTI NA POJAVU NOVOG KORONA VIRUSA (COVID-19)
Objavljeno: 4. sep 2020. | Pogledano: 336 puta
       Na osnovu Kriznog plana pripravnosti za škole u HNK-u koji je donijelo Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK-a, a vezano za Naredbe Kriznog štaba Federalnog ministarstva zdravstva broj: 01-33-4670/20 od 20.08.2020 godine, Preporuke Kriznog štaba Federalnog ministarstva zdravstva broj: 01-33-4671/20 od 20.08.2020 godine, Preporuke za škole u kontekstu COVID-19 za školsku 2020/2021. godinu Zavoda za javno zdravstvo FBIH i Preventivnih epidemioloških mjera za škole Zavoda za javno zdravstvo HNK i Kriznog štaba Ministarstva zdravlja, rada i socijalne zaštite HNK broj: 06-02-33-301/20 od 19.08.2020. godine, te aktima JU Druge gimnazija Mostar  donosi se:
KRIZNI PLAN PRIPRAVNOSTI NA POJAVU NOVOG KORONA VIRUSA (COVID-19)  JU DRUGE GIMNAZIJE MOSTAR


Operativni tim za praćenje provedbe Kriznog plana 
  
Krizni plan pripravnosti izrađuje se zbog pojave bolesti uzrokovane koronavirusom (COVID-19) (u daljem tekstu Plan). 
Direktor Druge gimnazije Mostar imenuje  školski operativni tim za dalje poduzimanje neophodnih aktivnosti u vezi sa sprečavanjem širenja zaraze u radnim prostorijama Škole, te donosi uputstva i instrukcije.

JU Druga gimnazija Mostar imenuje operativni tima za sprečavanje širenja zaraze u radnim prostorijama škole u slijedećem sastavu:

-Ćamil Tabaković, direktor škole
-Elma Omanović, sekretar
-Zibica Šuta, pedagog
-Edina Čomić, predstavnik nastavnog osoblja 
-Elma Ćorić-Kajtaz, predstavnik nastavnog osoblja
-Anes Hadžiomerović, predstavnik nastavnog osoblja
-Alija Zubović, predstavnik nenastavnog osoblja 
-Fejruz Abaza , predstavnik roditelja
-Edis Mušić, predstavnik roditelja
-Špago Šerif, predstavnik lokalne zajednice
                                                                                 
Operativni tim je formiran u cilju zaštite zdravlja i prevencije zaraze koronavirusom, da prati epidemiološku situaciju i organizuje rad u Školi shodno odlukama relevantnih tijela, ministarstava i institucija.


II  
 Ciljevi Kriznog plana

1.Koordinacija na nivou škole - adekvatna edukacija za zaposlenike,
2.Procedure nadzora učenika, roditelja i zaposlenika,
3.Jasno definisati tačke ulaska u instituciju, vremenski planirati termine ulaska učenika u školu,
4.Timovi za brze odgovore (krizni timovi  na dnevnoj bazi),
5.Mjere prevencije i kontrole i komunikacija sa zdravstvenim institucijama (obavezno korištenje rukavica i maski),
6.Procedure čišćenja i dezinfekcije, ispravno, konzistentno, temeljito čišćenje okolnih površina sa vodom i deterdžentom i primjena uobičajenih mjera dezinfekcije na nivou škole (dezinfekcija prostora, pranje ruku, te dezinfekcija obuće na ulazima u školu),
7.Sigurnosni postupci 
8.Komunikacija o riziku, provoditi brzu i redovnu internu komunikaciju, 
9.Svakodnevno praćenje i evidencija stanja u školi kroz internu dokumentaciju/evidentne liste svakodnevna kontrola istog.

III 
 Predmet i primjena

Krizni plan pripravnosti  izrađuje se zbog  pojave bolesti uzrokovane koronavirusom  ( COVID-19 ) (u daljem tekstu: Plan). Planom se utvrđuju:
-mjere u Drugoj gimnaziji Mostar, koje se poduzimaju u kontekstu borbe protiv zarazne bolesti shodno upustvima koja donose nadležni krizni štabovi, ministarstvo zdravstva, drugi organi vlasti i Škola, 
-preporuke zaposlenim, učenicima i roditeljima kako da reaguju i šta da poduzimaju u slučaju da neko od učenika ili osoblja bude zaražen korona virusom ili se sumnja da je obolio,
-imenovanja timova za poduzimanje neophodnih aktivnosti u vezi sa prevencijom širenja zaraze u radnim prostorijama Druge gimnazije Mostar .


IV  
 Održavanje fizičke distance i mjerenje temparature


Rad u Školi se organizuje na slijedeći način kojim će se osigurati fizički razmak:
-da se pri ulasku i izlasku iz Škole održava međusobni razmak (najmanje 1,5m),
-pri ulasku u Školu učenicima i zaposlenicima, kao i za sve koji ulaze u zgradu se mjeri temperatura poslije čega se upućuju na ulazak na način da se dezinfikuje obuća u posebnoj posudi sa dezifinsijensom . 
-na ulazima su postavljeni dozeri za dezinfekciju ruka,
Za provodjenje  i  nadgledanja  naprijed  navedenih mjera biće zaduženi dežurni profesori koje će imenovati direktor škole. 
Dežurni profesori zaduženi za mjerenje temparature su obavezni doći 25 minuta prije početka prvog časa nastave.
-da bi se smanjio kontakt između učenika različitih razreda početak/završetak nastave i dolazak/izlazak iz škole organizovati tako da učenici ne dolaze/izlaze istovremeno i da u školu dolaze/napuštaju razredi po unaprijed utvrđenom rasporedu,
-nakon završetka  zadnjeg časa  nastave prvo izlaze učenici odjeljenja smještenih u prizemlju i  
    na drugom spratu a nakon 5 minuta učenici odjeljenja smještenih na prvom i trećem spratu               
-   prilikom dovođenja ili odvođenja učenika roditelji ne treba da se zadržavaju u školskom  
    dvorištu. 



V
Higijena i dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnog prostora


-U skladu sa preporukama nadležnih dezinfekcija i higijena školskog prostora će se održavati prema Planu higijenskog održavanja prostora, čišćenja, dezinfekcije radnih površina i provjetravanja.
-Škola je obavezna vršiti dezinfekciju radnih površina, podova, kvaka na vratima i prozorima, slavina u toaletima, prekidača za struju i sl. koje koristi veći broj osoba.
-Osobe zadužene za čišćenje i održavanje školskih površina  svakodnevno popunjavaju evidentne liste, u skladu sa navedenim Planom čišćenja.
-Za svaku učionicu i toalete Škola će obezbjediti sredstva  za  pranje ruku vodom i tečnim sapunom, sušenje papirnim ubrusima i kante za odlaganje otpada sa poklopcem.
-Na ulazu u školu i nekoliko dostupnih mjesta u školi  postavljanje dozatora sa dezinficijensom za ruke i uputom za korištenje. 
-Škola će organizovati edukaciju uposlenika koji rade na čišćenju i održavanju školskog objekta o dezinficijensima koji se koriste, njihovoj pripremi i korištenju.
-Na oglasnu ploču škole i na vidna mjesta (posebno svaki sprat Škole) je potrebno staviti edukativne materijale za uposlenike i učenike škole o načinu i značaju kontinuiranog provođenja preventivnih mjera.

VI
Učenici i zaposlenici iz rizičnih grupa 

-za djecu koja imaju  neka od hroničnih oboljenja neophodno je da roditelji prije početka školske godine donesu mišljenje nadležnog ljekara o procjeni zdravstvenog stanja djeteta i mogućnosti pohađanja nastave,
-u slučaju da nadležni ljekar ne preporučuje pohađanje nastave za dijete u Školi neophodno je obezbijediti nastavu na daljinu,
-učenici koji u zajedničkom domaćinstvu imaju osobe sa hroničnim oboljenjima, stare i iznemogle osobe i druge osobe iz rizičnih skupina nisu obavezni pohađati redovnu nastavu u Školi, te će se i za njih obezbijediti nastava na daljinu, uz izjavu o navedenom. 
-roditelji / staratelji djece koja spadaju u rizične grupe ili djece koja žive s osobama iz rizičnih grupa ili starijim osobama, direktoru Druge gimnazije Mostar, ukoliko žele da njihovo dijete pohađa nastavu na daljinu, trebaju dostaviti izjavu prije početka nastavnog procesa. 
-roditelji/staratelji učenika koji spadaju u rizične grupe ili djece koja žive s osobama iz rizičnih grupa ili starijim osobama trebaju dostaviti direktoru Druge gimnazije Mostar  izjavu prije početka nastavnog procesa. 
-zaposlenici rizičnih grupa direktorici škole obavezni su dostaviti ljekarsko uvjerenje o procjeni zdravstvenog stanja i mogućnosti izvođenja nastave, odnosno obavljanja radnih obaveza.                                 
                
VII
Organizacija rada i prostora  

Učenici  jednog  razreda će pohađati nastavu u jednoj učionici (razredna, a ne kabinetska nastava) i to:
-školski čas trajat će 30 minuta,
-maksimalan dnevni broj školskih časova je 5,
-6 i 7  školski čas će  biti realizirani  putem nastave na daljinu  
-maksimalno vrijeme boravka za učenike srednjih škola je 3 sata, uključujući odmore,
-obavezno nošenje maski za učenike pri ulasku i izlasku iz škole, i u holovima škola,
-obavezno nošenje vizira za nastavnike u učionicama, a maski u ostalim prostorijama škole (makse mogu nositi i u učionicama ukoliko smatraju potrebnim).
-predmet Tjelesni i zdravstveni odgoj izvodi se samo na otvorenom prostoru.

Škola će obezbijediti:
-da u učionicama ne bude više od 15 učenika, 
-u odjeljenjima u kojima nije moguće ispoštovati maksimalno dozvoljeni broj učenika, nastava će se izvoditi po modelu  15+_ .
-u odjeljenjima u kojima nije moguće ispoštovati maksimalno dozvoljeni broj učenika, razrednici će napraviti raspored naizmjeničnog pohađanja online nastave i nastave u školi,
-da u jednoj klupi sjedi jedan učenik,
-da školske klupe budu razmaknute najmanje 1,5 metar,
-da fizički kontakti između odjeljenja budu smanjeni na minimum,
-da se prostorije obavezno provjetravaju više puta dnevno  ili ako vremenske prilike dozvoljavaju, ostaviti otvoren prozor,
-dežurni nastavnici vode računa o pridržavanju  navedenih mjera na ulazu u školu, hodnicima i zajedničkim prostorijama, a razredni nastavnici vode računa o pridržavanju i provođenju mjera u učionicama, kao i  upozoriti učenike da se pri korištenju toaleta vodi računa o poštovanju fizičke distance i obaveznom pranju ruka nakon korištenja toaleta,
-prolaz kroz zajedničke prostorije će biti organizovan tako da učenici različitih razreda  prolaze naizmjenično po utvrđenom rasporedu,
-školsko dvorište, holovi i hodnici će biti označeni zbog držanja predviđenog rastojanja (trakama, bojom) od 1,5 metara,
-obavijestiti roditelje i učenike da sa sobom donose svoju užinu i da je ne dijele sa drugim učenicima,
-upozoriti zaposlenike da poštuju fizičku distancu i da se što kraće zadržavaju u zajedničkim prostorijama,
-upozoriti sve zaposlenike Škole da su obavezni pravilno nositi maske/vizire koje prekrivaju usta i nos,
-ukoliko se nose jednokratne maske potrebno je nakon upotrebe da se iste odlože u obilježene kante sa poklopcem, koje su izvan doticaja sa učenicima,
-upozoriti učenike i zaposlenike da su obavezni pridržavati se higijensko epidemioloških mjera ne samo u školi već i na putu od kuće do škole.
-obavijestiti sve zaposlenike i učenike da su obavezni da mjere tjelesnu temperaturu svaki dan prije dolaska u školu. U slučaju povećane tjelesne temparature, zaposlenik ne dolazi u Školu i javlja se telefonom direktoru i doktoru porodične medicine.  Roditelj učenika koji ima povišenu temperaturu o tome obavještava razrednika i doktora porodične medicine a učenik ostaje kod kuće i slijedi uputstva doktora.


VIII
Ulazak u zgradu i sastanci 

-Školske sastanke koje nije moguće obaviti u skladu sa epidemiološkim mjerama obavit će se video vezom, telefonom,
-svaki dolazak u školu od strane lica koja nisu zaposlenici ili učenici se mora ranije najaviti i od strane Škole odobriti,
-neposredni rad i sastanci sa nezaposlenim licima i strankama  reduciraju se na minimum, a prilikom održavanja moraju se poštovati sve higijensko epidemiološke mjere (posebno nošenje maski i fizička distanca),
-sastanci će se organizirati u prostorijama koje omogućavaju održavanje potrebne distance (školski hol),
-svi individualni i roditeljski sastanci ( izuzev prvog roditeljskog sastanka za učenike prvog razreda) će se održavati putem telefona i video poziva, osim u vanrednim okolnostima, uz poštivanje epidemioloških mjera,
-pošta se odlaže u poštansko sanduče smješteno na glavnom ulazu, a u slučaju preporučenih pošiljki na poziv poštara preuzima ih zadužena osoba,
-dostava kancelarijskog materijala, obroka, sredstava za čišćenje, štampe i ostalog se preuzima na glavnom ulazu u Školu.
-nakon ulaska u zgradu škole učenicima neće biti dozvoljeno napuštanje iste do kraja nastave izuzev u posebnim situacijama gdje to bude neophodno.

IX
Praćenje kontakata

-Zaposlenici Škole obavezni su da vode računa o osobama sa kojima su u zadnjih 48 sati bili na manjoj fizičkoj udaljenosti od 1,5 m i vremenski duže od 15 minuta ( bliski kontakt ), 
-U slučaju da je učenik testiran na koronavirus ili poslan u samoizolaciju od strane nadležnih službi, roditelji su obavezni telefonski obavjestiti Školu.

X
Izolacija učenika i nastavnika 

-Svi zaposlenici Škole su obavezni ostati kod kuće u slučaju pojave simptoma bolesti uzrokovane zarazom (povišena temperatura, iznad 36,9) te o tome obavijestiti nadležnu zdravstvenu ustanovu i Školu. 
-Zaposlenik koji u toku radnog vremena osjeti neke od simptoma direktor odmah udaljuje sa nastave i prijavljuje slučaj nadležnim. U slučaju određivanja izolacije od strane doktora, zaposlenik sa blažim simptomima obavlja nastavu na daljinu, a ako su teži slučajevi ide na bolovanje, a za odvijanje nastave obezbjedit će se adekvatna zamjena. 
-Učenika koji u toku nastave osjeti neki od simptoma nastavnik šalje u sobu za izolaciju i obavještava roditelje koji su dužni preuzeti učenika. Do dolaska roditelja ili druge ovlaštene osobe  učenik boravi u sobi za izolaciju pod nadzorom odrasle osobe do dolaska roditelja. Prilikom boravka u sobi poštuju se epidemiološke mjere udaljenosti i zaštitnih maski. Po napuštanju izolacijske sobe, osoblje zaduženo za higijenu dezinficira sobu,
-U slučaju pojave COVID pozitivnog slučaja u nekom od razreda svi učenici tog razreda idu u samoizolaciju u trajanju 14 dana i za njih je potrebno obezbjediti odvijanje online nastave.
-Zaposlenici razičnih grupa dužni su direktoru Škole dostaviti ljekarsko uvjerenje o procjeni zdravstvenog stanja i mogućnosti izvođenja nastave, kao i zaposlenici koji nisu u odgojno-obrazovnom procesu.
XI
Nastava na daljinu

Zavisno od epidemiološke situacije nastava na daljinu će se koristiti u slučajevima:
-za realizaciju 6 i 7  školskog časa redovne nastave  po rasporedu časova  a odjeljenske starješine  su dužne  upoznati učenike i njihove roditelje  sa istim 
-upućivanja grupe učenika jednog odjeljenja na nastavu na daljinu
-izolacije ili oboljenja učenika ili nastavnika,
-nepohađanja redovne nastave učenika,
-za projektne aktivnosti, takmičenja, učešća na konkursima, te korištenje e-book u cilju prevencije zaraze korištenjem knjiga iz biblioteke.
-za djecu koja imaju neka od hroničnih oboljenja neophodno je da roditelji prije početka školske godine donesu mišljenje nadležnog ljekara o procjeni zdravstvenog stanja djeteta i mogućnosti pohađanja nastave                                                                                                                         
- u slučaju da nadležni ljekar ne preporučuju pohađanje nastave za dijete u školi neophodno je   obezbjediti online nastavu                                                  -učenici koji u zajedničkom domaćinstvu imaju osobe sa hroničnim oboljenjima, stare i  iznemogle osobe i druge osobe iz rizičnih skupina nisu obavezni pohađati redovnu nastavu u Školi, te će se i za njih obezbijediti nastava na daljinu, uz izjavu o navedenom,

XII
Prijenos dokumentacije i čuvanje predmeta i dokumentacije

-Zaposlenici Škole su u obavezi da budu pripravni i da imaju: pismene pripreme, mjesečne i godišnje planove, sa pripadajućom  dokumentacijom za koju su zaduženi kako bi bila na raspolaganju, te da uredno vode evidenciju o predmetima i dokumentaciji i istu uredno pohranjuju i proslijeđuju na školski e-mail u skladu sa utvrđenim terminima. Škola će arhivirati sve u vidu e-dokumentacije.
-Nastavnici su obavezni materijale, koje su obrađivali na času, postaviti na online platformu.
-Razredne knjige će biti dostupne samo u zbornici, a nastavnici će upisivati potrebne podatke također u zbornici (uz uvažavanje epidemioloških mjera), bez izmještanja i nošenja istih u učionice.
 
XIII
 Za realizaciju i postupanje po ovom planu odgovorni su svi zaposleni u koordinaciji sa školskim operativnim timom.

XIV
       Za nepridržavanje mjera utvrđenih ovim planom od strane zaposlenika, učenika i roditelja Škole, predstavlja kršenje Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti („Sl.novine FBiH" broj: 29/05).

XV
    Ovaj krizni plan pripravnosti je razmatran i usvojen na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj dana  31.8.2020. godine, a urađen je sa predstavnikom Vijeća roditelja i Škole (imenovani operativni tim za praćenje provedbe kriznog plana).

XVI
Školski odbor  Druge gimnazije Mostar  je upoznat sa Kriznim planom pripravnosti, te stupa na snagu osam dana nakon javnog objavljivanja (oglasna tabla, internet stranica škole) , a mijenjat će se i dopunjavati shodno preporukama i naredbama nadležnih organa.


                                                                                                                 D I R E K T O R
                                                                                                            mr. sc. Ćamil Tabaković